subota, 21. travnja 2012.

Riješite se kućnog nereda!

Nakon što ste doznali na koji način i zbog čega čuvate nepotrebne stvari u svom domaćinstvu, vrijeme je da se uhvatite posla i posložite taj nered. I da ga trajno držite pod kontrolom.


Stvari na njihovo mjesto
Najviše nereda nastaje jer stvari koje smo koristili ne vraćamo na njihovo mjesto. Lakše i brže je baciti majicu i torbu negdje u stranu na fotelju, no nakon određenog vremena kaos je neizbježan. I onda vam treba puno više vremena kako biste stan/kuću doveli u red. Zbog toga vrijedi zlatno pravilo: stvari odmah nakon korištenja vraćati na njihovo mjesto. A to zamolite i svoje ukućane.


Jedna nova stvar, druga u smeće
Kako ne biste stvarali nepotrebnu gužvu u svom domaćinstvu, držite se pravila da uvijek kada kupite neku novu stvar, stara ide u smeće. Kupili ste nove šalice? Zbog čega biste držali i dalje one stare? Kupili ste novi kaput i znate da ovaj stari više nećete odjenuti? Ne morate predmete bacati odmah u smeće. Pitajte prijatelje i rodbinu je li njima nešto od toga potrebno, a ako nije, uvijek stvari možete pokloniti u Caritas.

Razmjene
Ne morate uvijek posjedovati sve stvari koje su vam potrebne. Neke možete posuditi, a druge razmijeniti. Knjige, DVD-e i igrice posuđujte u knjižnicama, a dječje stvari razmijenite sa susjedom ili prijateljicom koja također ima djecu. Ako organizirate neki tulum ili događaj, a nedostaje vam određeni predmetet, ne morate ih odmah kupiti. Raspitajte se kod prijatelja i rodbine tko što posjeduje i zamolite ih da vam posude.

Spremni na novu godinu
Stari japanski običaj nalaže da se nova godina započne neopterećeno. Prije novogodišnjeg dočeka, Japanci rade "oosuji", odnosno počiste svoj ured i domaćinstvo kako bi stvorili mjesta i prilike u novoj godini. Stvorite i vi mjesta u svom okruženju za nova znanja, iskustva i uspomene.

Bez razmišljanja
Često nam se dogodi da se prilikom čišćenja dvoumimo nad svakom stvari treba li je baciti ili ne. Sasijecite to u korijenu. Nemojte razmišljati. Pravilo je sljedeće: ako nešto ne koristite već par mjeseci ili godina, zbog čega još uvijek čuvate taj predmet? Sve što vam uistinu nije potrebno, a ne predstavlja veoma važnu uspomenu (naglasak na veoma važnu) bacite u smeće.

Odredite vrijeme za čišćenje
Kako ne biste brzo ostali bez energije i daha, odredite koliko vremena ćete se posvetiti određenim dijelovima svog domaćinstva. Navijte alarm i kada čujete zvono, prebacite se na drugi dio stana/kuće. Kada znamo da nam je ostalo pola sata za čišćenje ormara, nećemo gubiti vrijeme sa strane nego ćemo se posvetiti poslu.

Vreće za smeće
Pored sebe držite uvijek vreće za smeće. U njih automatski, bez razmišljanja, idu polupane, nepotrebne i stare stvari koje nemaju primjenu. Koristite uvijek tamne i neprozirne vrećice za smeće, kako netko od ukućana ne bi poželio nešto izvaditi i sačuvati.

Tri kartonske kutije za bolji red
Tokom pospremanja domaćinstva koristite tri kartonske kutije. U jednu kutiju stavljate stvari koje samo treba pospremiti, u drugu idu one stvari koje vam ne trebaju, ali su prevrijedne za bacanje i one koje želite pokloniti ili prodati. Ako imate mjesta u stanu/kući držite drugu kutiju dok ne pronađete nove vlasnike. Ako ipak ne možete pokloniti ili prodati dotične predmete, vrijeme je da ih bacite u smeće.

Uspomene
Svatko od nas ima uspomene koje rado čuvamo. Kako ne bi stvarali nepotrebni nered, posložite ih u kutije i držite na mjestima koji su teško dostupni. Jer ruku na srce, samo par puta godišnje prelistamo i pregledamo stvari koje smo sačuvali.

Četiri koraka do reda

1. Sortirajte
Odredite određeni dio stana/kuće kojeg ćete pospremiti i sortirajte sve predmete. Brzo donosite odluke: što bacate, što pospremate, što ostaje na dotičnom mjestu?
Slične stvari pospremite zajedno i držite na istom mjestu.

2. Bacajte
Koliko god nam je u početku teško odvojiti se od nekih predmeta, puna vrećica za smeće često djeluje oslobađajuće. Čim se odlučite da nešto ide u smeće, stavljate u vrećicu. Ako držite negdje sa strane, stvarate nepotrebni nered, a dolazite i u napast dotične predmete ipak sačuvati.

3. Organizirajte
Razmislite kako određeni prostor bolje iskoristiti. Posložite predmete u kutije prema njihovoj namijeni.

4. Pospremajte
Kada ste pobacali predmete, sortirali ih i organizirali, vrijeme je da zaključite čišćenje i pospremite stvari na njihovo mjesto.

www.relax-forum.com

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.